Actualitat - Societat
Santa Perpètua comptarà amb un nou punt de distribució d'aliments en el marc del Programa d'aliments de l'Ajuntament, gràcies a l'entitat El Cabàs solidari. Aquest dimecres 1 d'octubre s'ha formalitzat el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament i l'associació, que se sumarà als esforços que actualment realitza Cáritas per abastir d'aliments a les famílies de Santa Perpètua usuàries del Programa. La incorporació d'aquesta nova entitat permetrà, segons la Regidoria de Serveis socials, augmentar de dos a un mes la recepció d'aliments als beneficiaris i incorporar nous usuaris al Programa, assolint la xifra de 270 famílies receptores. El punt de distribució d'El Cabàs solidari estarà ubicat a una de les torres annexes al Mercat Municipal, on abans s'ubicava les regidories de salut i consum.
Les previsions són que el nou punt des distribució pugui estar en marxa aquest mes d'octubre.
Una altra millora que s'incorpora al Programa és que la inclusió als lots d'aliments frescs, com fruita i verdura, i congelats. El regidor de Serveis Socials, Francesc Rodríguez, ha expressat que l'Ajuntament està fent esforços per poder cobrir les necessitats alimentàries de moltes famílies de Santa Perpètua.
El cabàs solidari és una nova entitat, presidida pel perpetuenc Miquel Àngel Rodríguez, que compta amb més de cinquanta voluntaris. Rodríguez ha expressat que El cabàs és la resposta a les necessitats actuals del municipi i que complementa la tasca de Càritas amb l'objectiu de millorar el Programa d'aliments.
Foto: moment de la signatura del conveni entre l'Ajuntament i El cabàs solidari / Marta Hiraldo