ERC demana un finançament just dels ens locals


El Parlament ha aprovat una moció, presentada per Esquer­ra Republicana, que exigeix un nou model de finançament pels ens locals. La proposta reclama un nou sistema de finançament per als municipis que asseguri la suficiència econòmica dels ens locals i una gestió més pròxima. La formació demana la derogació de la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local (LRSAL) i la creació d’un nou marc normatiu que respecti l’autonomia local.


També l’accés complet als romanents per poder destinar aquests recursos a inversions prioritàries per al municipi. ERC assenyala en un comunicat que “els municipis catalans, i Santa Perpètua no n’és una excepció, pateixen les conseqüències d’un sistema de finançament centralista que en limita les capacitats econòmiques” i afegeix que “les regles fiscals vigents ens impedeixen utilitzar els romanents acumulats, que només poden destinar-se a l’amortització de deute”.



Foto: Imatge d'arxiu de la seu d'ERC de Santa Perpètua / L'Informatiu