hola

Santa Perpètua és un dels exemples del Programa sectorial Renovables 2030 de la Diputació de Barcelona. L'ens supramunicipal ha presentat aquest 18 de juny aquest programa de suport a inversions locals pel clima, que prestarà un suport de 47 milions d'euros, entre 2024 i 2025, a projectes municipals d’emergència climàtica.

A la sessió informativa celebrada aquest dimarts s’han explicat tres casos d’èxit del Programa sectorial Renovables 2030: la instal·lació d‘una planta fotovoltaica al pol ambiental de Can Cabanyes, a Granollers; la rehabilitació del sostre i instal·lació d'una planta fotovoltaica a la coberta de la Nau de Serveis Municipals de La Creueta, a Santa Perpètua de Mogoda i la instal·lació de biomassa i distribució de calor als edificis municipals de Llinars del Vallès.

L'alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, va destacar en la presentació que "actualment disposem de nou instal·lacions fotovoltaiques en marxa, amb una superfície de 2.053 m2 i una potència de 440 Kilowatspic. Cada any generaran 633 Megawats/hora i evitaran l’emissió de 173 tones de CO2. El nostre Pla contempla la construcció de setze instal·lacions més". Garcia va subratllar que s'està treballant en la constitució de set comunitats energètiques municipals i ara s'està fent un estudi de viabilitat amb 27 empreses per crear-ne una que pugui donar servei als polígons d'activitat econòmica del municipi.

El suport econòmic del Programa sectorial Renovables 2030 de la Diputació de Barcelona es tramitarà a través de dues línies d’acció. La primera, Adaptaclima 2030, que és la gran novetat del programa, està reservada a projectes municipals d’adaptació al canvi climàtic com poden ser la creació d’espais d’ombra, refugis climàtics exteriors, solucions basades en la natura i estalvi i eficiència dels recursos; la segona, és el Programa sectorial Renovables 2030 que subvenciona tres línies d'actuació: inversions en instal·lacions de plaques fotovoltaiques de més de 80 kWp per a l'autoconsum energètic en edificis públics; inversions en la millora de l'eficiència de l'enllumenat públic exterior amb la instal·lació de LED en un mínim de 300 punts de llum i el finançament de calderes de biomassa de més de 80 kW en equipaments municipals.

Foto: L'alcaldessa en l'acte de presentació de Renovables 2030

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

L'Ajuntament de Santa Perpètua i L'Informatiu marxen d'X
22 Nov 2024 09:44 - RedaccióL'Ajuntament de Santa Perpètua i L'Informatiu marxen d'X

L’Ajuntament de Santa Perpètua i L'Informatiu abandonen la xarxa social X davant els canvis en la [ ... ]

Medi Ambient convoca reunions amb les entitats veïnals sobre el nou model de recollida de residus
09 Des 2024 08:48 - RedaccióMedi Ambient convoca reunions amb les entitats veïnals sobre el nou model de recollida de residus

La Regidoria de Medi Ambient ha convocat aquest mes de desembre dues reunions amb les associacions veïnals [ ... ]

L'IE Can Filuà visita Santiga en el marc de l'eix temàtic Natura Km 0
16 Oct 2024 09:00 - RedaccióL'IE Can Filuà visita Santiga en el marc de l'eix temàtic Natura Km 0

L'alumnat de tercer de primària de l'Institut Escola Can Filuà ha visitat el paratge de Santiga en [ ... ]