hola

Aquest diumenge 4 de febrer es commemora el Dia Mundial contra el Càncer i l’Ajuntament de Santa Perpètua s’ha adherit a aquesta efemèride. Per això, el balcó de la Casa de la Vila lluirà un llaç verd i els llums dels elements ornamentals d'entrada a la localitat seran de color verd amb motiu d'aquesta commemoració.

L'objectiu d'aquesta celebració, promoguda per la Unió Internacional per al Control del Càncer amb el suport de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), és sensibilitzar la població mundial sobre el càncer, amb una incidència especial en l'àmbit de la prevenció.

Els tipus de càncers més comuns a Espanya el 2023 han estat, segons l'informe de la Societat Espanyola d'Oncologia Mèdica, esl de colon i recte (42.721 nous casos), mama (35.001), pulmó (31.282), pròstata (29.002) i bufeta urinària (21.694). Per sexe, en els homes, són majoritaris els de pròstata (29.002), colon i recte (26.357), pulmó (22.266) i bufeta (17.731). Mentre que en les dones, són majoritaris els de mama (35.001) seguit dels de colon i recte (16.364) i el tercer tumor amb més incidència és el de pulmó.


Foto:El llaç verd que simbolitza la lluita contra la malaltia en una imatge d'arxiu / L'Informatiu

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

Aquest dimecres es presenta l’ONG Haribala, fundada pel mossèn de Santa Perpètua
09 Oct 2024 10:51 - RedaccióAquest dimecres es presenta l’ONG Haribala, fundada pel mossèn de Santa Perpètua

La sala La Filadora del Vapor acull aquest 9 d’octubre la presentació de l’associació per a la [ ... ]

L’Hospital de Mollet, reconegut com a Hospital Universitari de la UB
15 Gen 2025 11:39 - RedaccióL’Hospital de Mollet, reconegut com a Hospital Universitari de la UB

L’Hospital de Mollet ha estat declarat oficialment Hospital Universitari de la Universitat de Barcelona. [ ... ]

La Consellera de Salut, Olga Pané, inaugura el CUAP de Santa Perpètua
12 Des 2024 10:37 - Estrella NúñezLa Consellera de Salut, Olga Pané, inaugura el CUAP de Santa Perpètua

Ahir a la tarda la consellera de Salut, Olga Pané, va inaugurar oficialment el nou Centre d’Urgències [ ... ]