hola

El Cineclub Cisco Mosenya projecta aquest dissabte 16 de desembre a les 19 hores al Teatre del Centre la pel·lícula Un cel de plom, dirigida per Miquel Romans i protagonitzada per Nausicaa Bonnín. El film s’emmarca en el Cicle Gaudí i clou la temporad de 2023 del cineclub.

Al 1945, amb l’alliberament dels camps nazis, Neus Català, jove republicana feminista, torna a França després d’haver estat empresonada per l’exèrcit alemany. Mentre recupera la seva vida en llibertat, rememora els fets viscuts un any abans, quan un grup de dones va sabotejar la fàbrica de producció de bales en la que els nazis les feien treballar.

Segons ha informa l’entitat, l’acte comptarà amb la participació de la Lor Garcia Barrena, veïna de Santa Perpètua que va formar part del rodatge d’Un cel de plom com a KeySet PA. La perpetuenca a més ha engrescat a altres membres de l'equip que també seran dissabte al Teatre. Hi assistiran les actrius Adriana Galo i Paula Vélez, l'auxiliar de direcció Sara Castro i Txema Avellano, segon de direcció de set. Entre totes explicaran de primera mà anècdotes del rodatge de la pel·lícula.

L'entitat ha avançat que també hi haurà una sorpresa del director Miquel Romans. En aquest film s'explica la figura de la Neus Català i explica com dins dels camps de treball dels nazis es feia resistència. 

Aquesta serà la darrera projecció de 2023 del Cineclub Cisco Mosenya. El president de l'entitat Josep Maria Margalida ha valorat aquest any com el del gran canvi perquè el poder tenir una programació estable comercial i d'estrena com és el Cicle Gaudí ha permès escollir altres tipus de pel·lícules per a les sessions del cine fòrum. Margalida considera que s'ha guanyat molt en qualitat de les pel·lícules projectades.

Al gener la primera pel·lícula que es podrà veure gràcies al Cineclub Cisco Mosenya serà el 13 de gener Los Tarantos Aquest film històric dirigit per Francesc Rovira Beleta el 1963 és una adaptació de l'obra teatral d'Alfredo Mañas La historia de los Tarantos on es presenta el món gitano català amb un esperit gairebé etnogràfic i mostra la Barcelona més marginal: les barraques del Somorrostro, on arribaven onades d'immigració provinents del món rural. Bona part de les escenes, rodades en localitzacions genuïnes, poden considerar-se gairebé cinema documental. Carmen Amaya, Antonio Gades i Sara Lezana són tres dels protagonistes. Va estar nominada als Òscars com a Millor pel·lícula de parla no anglesa.

Els membres del cineclub Margalida i Mireia Fernández han destacat que la cinta és remasteritzada i propietat de la Filmoteca Nacional de Catalunya i una oportunitat única per veure cinema dels anys 60 que no es troba a cap plataforma.

El 28 de gener es reprendran les projeccions del Cicle Gaudí amb Creatura, que té quinze nominacions als premis Gaudí. La pel·lícula de l'Elena Martín Gimeno, explica la història de la Mila, una dona jove i catalana que, després de mudar-se amb la seva parella a una casa d'estiueig familiar a la costa del Maresme, s'adona que la seva pèrdua de desig es troba en si mateixa.

Mireia Fernández s'ha mostrat entusiasmada amb el fet de poder projectar a Santa Perpètua aquesta pel·lícula actual de gran projecció.


Foto: Fotograma de la pel·lícula / Cineclub

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

La Societat de Carreters programa una missa en honor de Sant Antoni
17 Gen 2025 08:52 - RedaccióLa Societat de Carreters programa una missa en honor de Sant Antoni

Aquest divendres 17 de gener, onomàstica de Sant Antoni Abat, la Societat de Carreters celebrarà la [ ... ]

Cultura
Uns 80 genets i 50 carros participen a la 109 Festa de Sant Antoni Abat
03 febrer 2025 11:35 - RedaccióUns 80 genets i 50 carros participen a la 109 Festa de Sant Antoni Abat

Una vuitantena de genets i gairebé una cinquantena de carros van desfilar ahir diumenge pels carrers [ ... ]

Cultura
Tot a punt per fer cagar el Tió
20 Des 2024 13:45 - RedaccióTot a punt per fer cagar el Tió

La festa Fem cagar el Tió tindrà lloc el 23 de desembre a la plaça de la Vila, aprofitant les vacances [ ... ]

Cultura