hola

La Policia Local de Santa Perpètua ha denunciat més d’una cinquantena d’infraccions de persones usuàries de vehicles de mobilitat personal (VMP) a la via pública durant la campanya d’informació i control de la circulació dels VMP que el cos municipal ha dut a terme entre els dies 16 i 29 d’octubre.

No portar el casc, que és obligatori, la conducció per part de menors de 16 anys i les condicions de circulació han estat les infraccions més reiterades. El regidor de Seguretat Ciutadana, Protecció Civil i Convivència, Sergi Garcia, ha valorat positivament aquesta acció i ha recordat que la Policia Local continuarà “en la dinàmica de treballar diàriament en el control de les condicions de circulació per conscienciar a la ciutadania i millorar la seguretat viària”.

L’edil ha recordat que els objectius de la campanya eren “informar a les persones usuàries de la normativa i de les condicions de circulació i alhora denunciar les infraccions detectades, per conscienciar respecte al bon ús d’aquest tipus de vehicle i reduir la incidència negativa que provoquen determinades infraccions i situacions, com la circulació de vehicles per les voreres”. Durant la campanya, s’han efectuat més d’un centenar de controls policials a les vies i eixos principals del municipi, on s’havien detectat major presència de VMP fruit de la mobilitat laboral o desplaçaments per motius d’oci i particular, segons ha explicat el regidor. Un dels paràmetres comprovats és el límit de velocitat dels vehicles que alguns usuaris modifiquen, segons ha explicat Garcia. Els agents han informat de primera mà i a través d’uns fulletons informatius sobre la normativa, que també s’han repartit als equipaments municipals. “A més, hem establert converses amb els establiments dedicats a la venda d’aquests vehicles per reforçar el contingut de la informació que es transmet a les persones que adquireixen un VMP”, ha afegit Sergi Garcia.

L’Ordenança municipal de Mobilitat regula la circulació dels VMP i estableix aspectes com que només pot anar una persona, no poden circular per la vorera ni per vies interurbanes, han de portar llums o reflectors de nit i indicar els canvis de trajectòria, sempre respectant la prioritat de les persones vianants, entre d’altres.


Foto: Un dels controls realitzats per la Policia Local a La Rambla / Policia Local

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

La Policia Local fa una campanya de control de la seguretat en el transport escolar i viatgers
23 Gen 2025 12:26 - RedaccióLa Policia Local fa una campanya de control de la seguretat en el transport escolar i viatgers

La Policia Local de Santa Perpètua col·labora en la campanya de control de la seguretat en el transport [ ... ]

Fènix obre les inscripcions per anar a Port Aventura
17 Mar 2025 08:24 - RedaccióFènix obre les inscripcions per anar a Port Aventura

Les inscripcions per participar a la sortida a Port Aventura organitzada en el marc del Projecte Fènix [ ... ]

El Gran Recapte d’Aliments es celebra els dies 22 i 23 de novembre
22 Nov 2024 09:47 - RedaccióEl Gran Recapte d’Aliments es celebra els dies 22 i 23 de novembre

El 22 i 23 de novembre se celebrarà una nova edició del Gran Recapte sota el lema Menja't les excuses [ ... ]