hola

El Punt de Voluntariat ha obert aquesta setmana el termini d'inscripció per participar al Programa de Mentoria Social. El punt busca persones mentores de 25 anys o més, que dominin el català/castellà i tinguin un bon coneixement del municipi. Ser mentor o mentora suposa realitzar un acompanyament a una persona migrada per ajudar-la a assolir la plena autonomia i el seu benestar emocional.

Per aconseguir-ho, es posa en contacte a aquestes persones migrades amb persones autòctones de Santa Perpètua (o que portin ja temps vivint-hi), treballant aspectes com la pràctica de l'idioma (català/castellà), el coneixement del poble i els serveis públics, així com el suport en la cerca de feina. La participació en aquest programa aporta molts beneficis personals i emocionals a ambdues parts, segons destaca el Punt de Voluntariat. La mentoria és grupal i es faran grups d'entre dues i cinc persones mentores (que ja tinguin certa relació prèvia) per mentoritzar a cadascuna de les persones migrades.

Abans d'entrar en contacte amb la persona migrada, els participants rebran una formació inicial sobre com funcionarà el programa, i disposaran d'un suport tècnic durant el temps que duri aquesta relació, generalment entre 8 i 12 mesos. Les persones mentores s'han de comprometre a dedicar entre dos i quatre hores setmanals al programa, repartint-se aquesta dedicació entre les diferents persones del grup.

El Punt de Voluntariat assenyala que també és interessant que les persones que vulguin ser mentores tinguin coneixement d'altres idiomes, així com tenir experiència associativa, conèixer la realitat dels països d'origen o inclús haver viscut un procés migratori, però en cap cas són requisits imprescindibles. Les persones interessades poden demanar més informació al 93 574 37 21 o al correu puntvoluntariat@staperpetua.cat

Foto: El programa Mentoria té per objectiu afavorir la integració de les persones migrades / Ajuntament

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

Santa Perpètua rebrà un ajut de 789.900 euros a través del PUOSC
26 Mar 2025 14:21 - RedaccióSanta Perpètua rebrà un ajut de 789.900 euros a través del PUOSC

La Generalitat de Catalunya ha anunciat que atorgarà una subvenció de 789.900 euros a l’Ajuntament [ ... ]

Santa Perpètua continuarà treballant per aconseguir una ciutat més feminista
10 Mar 2025 12:35 - RedaccióSanta Perpètua continuarà treballant per aconseguir una ciutat més feminista

L'alcaldessa Isabel Garcia va reafirmar el compromís municipal amb el feminisme en l'acte institucional [ ... ]

L'equip de la Síndica de Greuges rep quatre queixes i onze consultes en la seva visita al municipi
04 Des 2024 10:56 - RedaccióL'equip de la Síndica de Greuges rep quatre queixes i onze consultes en la seva visita al municipi

L'equip de la Síndica de Greuges ha rebut un total de vuit visites presencials i set trucades o videotrucades [ ... ]