hola

La Generalitat de Catalunya ha activat un avís preventiu per contaminació atmosfèrica per nivells moderats de partícules a causa de la intrusió de pols africana a Santa Perpètua i a la quarantena de municipis de la conurbació de Barcelona que formen part de la Zona de Protecció Especial (ZPE) de l’Ambient Atmosfèric.

En un comunicat, assenyala que la mitjana diària dels nivells de PM10 d’ahir han estat superiors al valor de 50 μg/m³ en més d'una estació de mesurament de la ZPE. També indica que tot i que la previsió a 24 hores és que la intrusió de pols africana es retiri cap a l’est del territori, encara es podria superar el valor diari de 50 μg/m³ durant el dia d'avui.

L’avís preventiu és la fase prèvia a la possibilitat d’episodi ambiental, sense que s’hagi de produir necessàriament. L’objectiu d’aquesta actuació és reduir les emissions de contaminants per evitar un episodi ambiental.

En aquests avisos, es recomana a la ciutadania realitzar els trajectes a peu o amb bicicleta escollint carrers poc freqüentats pel trànsit; utilitzar el transport públic en la mesura del possible; reduir els desplaçaments amb vehicle privat; utilitzar el cotxe compartit; regular la climatització de les llars, entre d'altres.

En aquest sentit, l’Ajuntament de Santa Perpètua ha recordat que el bus urbà és gratuït fins a aquest divendres dia 22 de setembre amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat i ha convidat a la ciutadania a fer servir aquest mitjà de transport públic en els trajectes que no pugui fer a peu pel municipi.


Foto: Per reduir la contaminació es recomana en la mesura del possible reduir els desplaçaments amb vehicle pivat / L'Informatiu

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

El Consell Infantil Municipal celebra la segona trobada
14 Nov 2024 11:30 - RedaccióEl Consell Infantil Municipal celebra la segona trobada

Un total de 24 representants del Consell Infantil Municipal van participar ahir al Centre cívic de [ ... ]

L’especial Informatiu del 20N tracta sobre els processos migratoris
22 Nov 2024 09:00 - RedaccióL’especial Informatiu del 20N tracta sobre els processos migratoris

Aquest divendres 22 de novembre presenten la novena edició especial Infància i Adolescència amb motiu [ ... ]

L'Ajuntament mostra el seu suport a l'Asociación Cel Luz presidida per un veí de la localitat
24 febrer 2025 09:04 - RedaccióL'Ajuntament mostra el seu suport a l'Asociación Cel Luz presidida per un veí de la localitat

L'Associació Cel Luz és una entitat formada per famílies amb fills i filles afectades per la malaltia [ ... ]