hola

El Centre Cívic El Vapor acull fins al dijous 26 de maig l'exposició 1934-1939 Pioneres del municipalisme feminista que organitza la secretaria de dones d'Esquerra Republicana i la Fundació Josep Irla. La mostra explica la vida de quatre dones que van formar part de quatre llistes electorals municipals que van guanyar per majoria absoluta en les primeres eleccions després de la instauració del sufragi universal.

L'acte inaugural de la mostra es va desenvolupar divendres 20 de maig on els historiadors Ernest Vilàs i Josep Lluís Martí van contextualitzar les dificultats i entrebancs que totes les dones van tenir tant perquè s’instaurés el sufragi universal com per poder formar part de les llistes.

ERC Santa Perpètua va aprofitar l'acte per fer un reconeixement a la perpetuenca Pilar Segarra. L'alcaldable d'ERC a Santa Perpètua, Laura Oliver, afirma en un comunicat que “per sort a molts municipis podem comptar amb dones pioneres que guiades per un ideal han treballat des de les bases i l’activisme per millorar l’entorn. A ERC tenim molta sort de poder comptar amb una dona com la Pilar Segarra qui a més ostenta el títol de ser la primera dona militant de la nostra secció local i per tant la més veterana”.

L’exposició Pioneres del municipalisme feminista es podrà visitar fins al dijous 26 de maig al Centre Cívic el Vapor.


Foto. L'alcaldable d'Esquerra amb Pilar Segarra / ERC Santa Perpètua

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

La Corporació demana més inversions ferroviàries davant el col·lapse de l'AP7
28 febrer 2025 13:30 - RedaccióLa Corporació demana més inversions ferroviàries davant el col·lapse de l'AP7

El Ple de l'Ajuntament de Santa Perpètua, a través d'una moció, reclama inversions urgents en infraestructures [ ... ]

Política
La Corporació aprova el Pla Director d'Aigua Regenerada
29 Nov 2024 15:22 - RedaccióLa Corporació aprova el Pla Director d'Aigua Regenerada

El Ple Municipal ha aprovat inicialment el Pla Director d’Aigua Regenerada de Santa Perpètua de Mogoda, [ ... ]

Política
El PSC valora la visita del ministre de Transports i del president de la Generalitat a Alstom
17 Gen 2025 12:13 - RedaccióEl PSC valora la visita del ministre de Transports i del president de la Generalitat a Alstom

El PSC afirma que la inversió de l'Estat amb la compra dels nous trens de rodalies que fabrica Alstom [ ... ]

Política