hola

ERC, en un comunicat, assenyala que un informe de la Comissió Jurídica i de Drets Humans del Consell d' Europa sobre la situació de la llibertat d'expressió i de reunió a Espanya deixa clar que "les i els líders independentistes empresonats són presos i preses polítiques". L'informe també convida a reformar els delictes de rebel·lió i sedició al Codi Penal espanyol, reconeix que l’1-O no hi va haver violència i es proposa com a via de resolució del conflicte la via democràtica del diàleg. La formació defensa que recuperar el diàleg i dret a l’autodeterminació amb un referèndum acordat, "no és cap rendició".

ERC expresa la necessitat de retornar el conflicte polític a la política i abandonar la via judicial de la repressió. La formació afirma que "davant aquells que volen fer creure que l’intent de diàleg és una rendició volem expressar que res està més lluny de la realitat. L’1-O va ser un acte de rellevància política i social indiscutible. Un moment que va fer trontollar les peces del tauler i del qual avui encara en veiem algunes conseqüències. Per tant, no ens poden fer renunciar als nostres ideals polítics. Com tampoc acceptem que aquests ideals siguin motiu per portar algú a la presó o a l’exili durant anys.

Per últim considera que l’indult no resoldrà el conflicte polític però també "és necessari reconèixer que alleuja algunes situacions personals injustes. Però no totes. Per aquest motiu ens cal seguir reclamant una llei d’Amnistia que posi punt i final a un procés de repressió sense sentit amb més de 3000 persones represaliades. Siguem valents i encarar així la via del diàleg, de la política i de les propostes". 


Foto: Seu d'ERC / L'Informatiu

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

CS exigeix 'explicacions clares' sobre el cessament d'Adelino Macías
02 Des 2024 12:35 - RedaccióCS exigeix 'explicacions clares' sobre el cessament d'Adelino Macías

Kevin Romero, portaveu del grup municipal de Ciutadans, ha exigit "explicacions clares" sobre el cessament [ ... ]

Política
L'Ajuntament prorroga el pressupost municipal de 2024 per a 2025
31 Gen 2025 12:44 - Marta HiraldoL'Ajuntament prorroga el pressupost municipal de 2024 per a 2025

L'Equip de Govern va donar compte del decret d'alcaldia que prorroga el pressupost municipal de 2024 [ ... ]

Política
El PSC reafirma el seu compromís amb la igualtat de gènere en el marc del Dia de la Dona i la nena en la Ciència
20 febrer 2025 09:07 - RedaccióEl PSC reafirma el seu compromís amb la igualtat de gènere en el marc del Dia de la Dona i la nena en la Ciència

El PSC de Santa Perpètua reafirma el seu compromís amb la igualtat de gènere i continuarà treballant [ ... ]

Política