hola

Santa Perpètua en Comú (SPEC) ha enviat una desena de propostes a l’equip que redacta el programa electoral d’En Comú Podem per a les properes eleccions al Parlament de Catalunya, segons ha informat en un comunicat. Entre elles figuren l’adequació del Cap de la Florida per convertir-lo en un Centre d’Urgències d’Atenció Primària (CUAP), la construcció d’un residència pública de Gent Gran i diverses millores en la xarxa viària i ferroviària del municipi. La coordinadora de SPEC i alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, ha destacat que “hem fet propostes al programa electoral que van en la línia de millorar la qualitat de vida de la nostra gent" i afegeix que "volem que el proper govern de la Generalitat ens doti dels equipaments públics necessaris i adeqüi les infraestructures a les necessitats socials i ambientals. A Catalunya ens cal un canvi per avançar en progrés i benestar”.

A banda del CUAP La Florida i la residència pública, Santa Perpètua en Comú (SPEC) explica que la majoria de propostes que es demanen corresponen a l’àmbit territorial i d’infraestructures, com les relacionades amb la xarxa ferroviària, els intercanviadors ferroviaris, la millora de la B-140 i els accessos a l’AP-7. També es proposa la reducció de la velocitat màxima per l’AP-7 a 80 km/h, per reduir l’índex de contaminació atmosfèrica i facilitar l’accés públic a aquestes dades.

En relació a la millora de la B-140 i els accesos a l'AP-7 es sol·licita que els projectes han d’estar basats en la seguretat i fluïdesa de la circulació, la promoció del transport públic, criteris de sostenibilitat (carril de vianants i ciclista) i respecte al territori natural protegit de Santiga.En relació a la xarxa ferroviària es sol·licita l'impuls per la construcció d’intercanviadors ferroviaris entre les línies R8 amb les línies R4 i les línies vallesanes de FGC. Un intercanviador ferroviari a Barberà del Vallès, entre els línies R8 i R4, i dos intercanviadors de la R8 amb les línies S1 i S2 de FGC a Sant Cugat i Rubí. Aquests intercanviadors, amb una inversió molt reduïda, beneficiaria i donaria servei a més d’1 milió d’habitants dels dos vallessos, segons explica SPEC. També reclama l'impuls d’un bypass entre les línies ferroviàries R3 i R8 a Santa Perpètua. El bypass proposat, en aquest tram de la R3, és més econòmic que el projecte de desdoblament de la via i contribuiria a convertir la nova estació ferroviària de Santa Perpètua- Riera de Caldes (R8) en una veritable estació intermodal, afavorint i donant servei a més de 90.000 habitants i prop de 4000 empreses, segons exposa el comunicat.


Foto: La candidata Jéssica Albiach es va interessar per les propostes a la xarxa ferroviària en la seva vista a la ciutat el 14 de gener

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

La CUP afirma que es confirmen les
17 Des 2024 11:51 - RedaccióLa CUP afirma que es confirmen les "pitjors sospites" de la situació econòmica de l'Ajuntament

La CUP assegura en un comunicat que les "pitjors sospites" de la situació econòmica de l'Ajuntament [ ... ]

Política
El PP demana més explicacions pel cessament de Macías
17 Des 2024 13:55 - RedaccióEl PP demana més explicacions pel cessament de Macías

El Partit Popular (PP) de Santa Perpètua ha demanat a l'equip de govern més explicacions sobre el [ ... ]

Política
Santa Perpètua aprova un apartador ferroviari per disminuir el trànsit rodat de mercaderies al Vallès  
20 Des 2024 14:50 - RedaccióSanta Perpètua aprova un apartador ferroviari per disminuir el trànsit rodat de mercaderies al Vallès  

  El Ple va aprovar també l'Avanç de Modificació Puntual del Pla General Municipal d'Ordenació [ ... ]

Política