Una quinzena de parelles lingüístiques s'ha constituït en una nova edició del Voluntariat per la llengua


Una quinzena de parelles lingüístiques es trobaran al menys una hora setmanal per conversar en el marc d'una nova edició del Voluntariat per la Llengua. El programa que organitza el Servei Local de Català es va presentar aquest dilluns 30 de novembre a l'Espai 1 de la Granja Espai Cultural amb la presència d'una vintena de voluntaris i aprenents.



La presentació va comptar amb la participació del Cineclub Cisco Mosenya que col·labora en aquesta edició del programa.  El Voluntariat per la Llengua té com a objectiu que les parelles, a través de la conversa, aconsegueixin practicar la llengua fora de l'aula, segons va destacar la representant del Servei Local de Català, Esther Saborido, que va recordar que el programa va ser una demanda dels alumnes de català que no trobaven espais on practicar la llengua.


El president del cineclub Cisco Mosenya, Lluís Carreras, va explicar la programació de l'entitat al Centre Parroquial i va anunciar que el cicle del darrer trimestre de l'any ha estat dedicat a pel·lícules d'estrena. La propera sessió serà l'11 de desembre amb la projecció de Samba.  Carreras va afirmar que el cineclub programa cinema però també cultura i va animar als presents a assistir a les projeccions.


El regidor de Cultura, Marçal Solà, va destacar que el Voluntariat per la Llengua es va posar en marxa l'any 2004 a Santa Perpètua i va qualificar el programa de "molt enriquidor".


El Voluntariat per la llengua (VxL), gestionat pel Consorci per a la Normalització Lingüística, ha assolit aquest mes de novembre les 100.000 parelles lingüístiques a Catalunya. El programa es va posar en marxa l’any 2003. Un any desprès es formaven les primeres parelles lingüístiques al municipi.



Foto: Acte de presentació de la nova edició del Voluntariat per la llengua / L'Informatiu