Més de 17.000 alumnes han participat a l’EDUCASSA en 35 anys

Trobada entre representants de l'Ajuntament i CASSA

Més de 17.000 infants de Santa Perpètua han participat en les tres dar­reres dècades en alguna de les activitats de sensibilització ambiental del programa EDUCASSA, que impulsen l’Ajuntament i CASSA, l’empresa concessionària del servei municipal d’aigües, i que aquest curs 2025-2026 celebra el seu 35è aniversari.

Per commemorar-lo, s’han programat diferents iniciatives especials com la presentació d’una nova activitat per promoure l’estalvi d’aigua anomenada Gotes màgiques. Es tracta d’una acció innovadora de sensibilització ambiental adreçada a l’alumnat d’I5 de les escoles de Santa Perpètua per conscienciar sobre la importància de l’estalvi d’aigua mitjançant una metodologia lúdica i participativa. La iniciativa consisteix en la recollida diària de l’aigua sobrant a les aules, ja sigui de gots del menjador, cantimplores, piques o fins i tot aigua de pluja, per donar-li una segona vida. “L’objectiu no és tant la quantitat d’aigua que es recollirà, com l’aprenentatge: amb un petit gest individual s’aconsegueixen grans fites de manera col·lectiva”, han explicat des de CASSA. Cada centre rebrà un kit amb el material didàctic i les dades recollides s’introduiran en un aplicatiu que mostrarà, en temps real, l’aigua estalviada pel conjunt d’escoles participants.

Aquesta nova proposta se suma a la resta d’activitats que formen part de l’EDUCASSA i que cobreixen des dels tres fins als catorze anys, juntament amb el servei comunitari el Factor Blau, que s’ofereix a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO. CASSA també commemorarà el 35è aniversari amb un premi especial al Concurs de Dibuix i una exposició retrospectiva amb els dibuixos guanyadors de totes les edicions.


Foto: Representants de CASSA presentant a l'Ajuntament el projecte Gotes màgiques / L'Informatiu