Més de 1.200 alumnes de Primària han participat al Parc Infantil de Trànsit


Uns 1.230 alumnes participen aquest any al curs d’educació viària que imparteix la Policia Local de Santa Perpètua en el Parc Infantil de Trànsit, ubicat al parc Central. La part teòrica en aquesta ocasió es duu a terme en les noves instal·lacions de l’Aula del parc. L’activitat es va iniciar el 15 de febrer i finalitzarà el 18 de març.



El curs d’educació viària està adreçat a alumnes de tercer fins a sisè de Primària de totes les escoles del municipi. Els agents de la Policia Local, a la part teòrica, ofereixen nocions per circular i els coneixements dels senyals de trànsit, mentre que la part pràctica consisteix principalment en habilitats i circulació. Aquest curs finalitza amb la festa de cloenda, que tindrà lloc en una data encara per concretar del mes de maig.


El cos municipal, en el marc de la Programació estable a les escoles, organitza altres activitats durant el curs escolar com Per la nostra seguretat, adreçada a l’alumnat de primer de Primària, que consisteix en una sortida a la empresa Jané, on observen la importància de l’ús del cinturó de seguretat i la cadira. En aquesta visita participen un total de 266 alumnes i s’inicia aquest divendres 11 de març i finalitza el 22 d’abril. L’empresa Jané disposa d’un espai habilitat Crash Center on es realitza una demostració per par d’un equip tècnic de la importància d’aquests sistemes de seguretat.


L’alumnat de segon de primària també va realitzar al mes de febrer l’activitat Ho tens clar? on es treballa a l’aula de l’escola la seguretat del menors al carrer. La Policia Local ofereix uns vídeos de dibuixos amb situacions de risc al carrer que després els nens i nenes comenten. Han participat un total de 240 alumnes de les escoles Bernat de Mogoda, Santiga, Sagrada Família i Tabor. També s’han fet activitats d’educació viària als alumnes de batxillerat de l’Institut Rovira-Forns com xerrades sobre alcohol, drogues i com afecta a la conducció.



Foto: El curs d'educació viària té una part teòrica que es desenvolupa a l'Aula del parc / L'Informatiu