
Un centenar de persones s'han manifestat avui pels carrers de Santa Perpètua amb motiu de la jornada de vaga del sector de l'educació que han convocat tots els sindicats a tot Catalunya.
A la nostra localitat, les mobilitzacions han començat a les 9 h amb el tall al trànsit de la rotonda dels Carreters. Durant quinze minuts els manifestants han impedit la circulació dels vehicles en direcció a Sabadell i cap al passeig de la Dona per accedir a l'AP-7. Tampoc es podia accedir a Santa Perpètua des de la B-140.
Els manifestants després han caminat pel carrer de Sant Isidre i l'avinguda de Santiga fins arribar a la plaça de la Vila. Els i les mestres, professorat i personal d'atenció educativa dels centres educatius públics de la localitat s'han organitzat de manera unitària per organitzar aquesta mobilització conjunta. Els professionals de l'educació pública participants a l'acció reivindicativa han estat acompanyats de famílies i de representants de l'equip de govern municipal, entre els quals la regidora d'Educació, Ana Bajo.
Els talls de trànsit a diverses vies catalanes han estat les primeres accions reivindicatives d'aquesta jornada de vaga que continuen amb les manifestacions convocades a les quatre capitals de província. A Santa Perpètua, alguns centres educatius han hagut de fer sorteig per complir amb els serveis mínims ja que la totalitat del claustre volia secundar la jornada de vaga.
Un dels mestres convocants de la manifestació a Santa Perpètua, Ruben Ballester, ha detallat els motius que han portat al personal del sector educatiu públic a anar a la vaga: reducció de ràtios i de la burocràcia, augment del salari amb posada al dia del complement específic i eines i recursos per a una escola inclusiva real. Ballester ha informat que les mobilitzacions a Santa Perpètua tenien com objectiu que la seva vaga fos visible també al municipi. Per això van improvisar una assemblea online dels claustres dels centres educatius públics.
El personal del sector educatiu en vaga ha recordat que l'educació de qualitat "és un tema que ens interpel·la a tots". Ruben Ballester, que ha expressat que aquesta és una lluita per la defensa també dels drets dels infants, s'ha mostrat sorprès per la resposta no sols dels mestres i professorat sinó de famílies que també s'hi han sumat a la concentració.
Foto: La manifestació de la comunitat educativa al seu pas per l'avinguda Santiga / L'Informatiu