
Unes 1.200 persones han pres part en alguna de les activitats programades per l'Ajuntament de Santa Perpètua en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura desenvolupada entre els dies 14 i 19 d'octubre. La majoria d'activitats han estat adreçades a escolars de Primària i Secundària perquè “s'ha d'incidir en la seva educació sobre aquests temes ja que són el futur i per tant són objecte de conscienciació”, segons ha dit el regidor de Mobilitat i Transport, Víctor Rodríguez.
En els tallers sobre circulació en bicicleta per diferents tipologies de carrer i de senyalització al voltant del parc Central han participat 186 escolars de les escoles Santiga, Sagrada Família i Tabor i 113 de les escoles concertades al parc infantil del trànsit, taller de reparació de bicis i d'elements de seguretat passiva. En l'activitat Al carrer tots hi pintem van participar 265 alumnes del Bernat de Mogoda, Santiga, Sagrada Família i Escola Tabor. L'escola guanyadora va ser la Tabor amb la composició A l'escola caminant, salut i amics anem guanyant.
Pel que fa a Secundària, 67 alumnes de l'INS Estela Ibèrica van presenciar el simulacre d'accident de trànsit fet per la Policia Local, Protecció Civil i les ambulàncies i van assistir a la xerrada de l'Institut Guttmann.
A nivell global, més de 190 persones van gaudir del bus urbà de manera gratuïta el dia 14 i la xerrada Salut i Mobilitat, a càrrec del president de la Promoció del Transport Públic, Ricard Riol, amb la col·laboració de la Plataforma d'afectat per la R3 va arrodonir la Setmana de la Mobilitat.
La primera activitat de la programació es va celebrar en el marc de la Festa Major. El dia 6 de setembre, 350 ciclistes van participar a la Marxa en Bicicleta que va coincidir amb la Pedalada pel Canvi Climàtic, que van realitzar un itinerari de 13 quilòmetres per Gallecs o 8 pel parc de la Ribera. La regidoria de Medi Ambient va informar que es van estalviar les emissions a l’atmosfera de 420 Kg de CO2 , 250 Kg de NOx ( òxids de nitrogen ) i 205 Kg de PM10 ( partícules ).
Foto: Participants a la Marxa en Bicicleta / Josep Cano