El Centre Cívic Can Folguera acull avui dijous una xerrada sobre la diabetis


La delegació de Sabadell-Sant Cugat de l’Associació de Diabètics de Catalunya (ADC) organitza avui la xerrada informativa Dieta mediterrània i diabetis, que anirà a càrrec del diplomat en dietètica i nutrició Marc Caballero. L’activitat, emmarcada en els actes de commemoració del Dia Mundial de la Diabetis que se celebra el 14 de novembre, començarà a les 19.30 hores al Centre Cívic de Can Folguera i compta amb el suport de l’Ajuntament de Santa Perpètua.




Els objectius de l’Associació de Diabètics de Catalunya són informar, aconsellar, ajudar i defensar el diabètic. Igualment contribueix a impulsar la investigació, fomentar la qualitat de l’assistència pública i promoure la sensibilització. En el món es calcula que hi ha més de 347 milions de persones amb diabetis, segons l'Organització Mundial de la Salut. 


La diabetis sacarina és un trastorn metabòlic que té diverses causes; es caracteritza per hiperglucèmia crònica i trastorns del metabolisme dels carbohidrats, els greixos i les proteïnes com a conseqüència d'anomalies de la secreció i de l'efecte de la insulina. Amb el temps, la malaltia pot causar danys, disfunció e insuficiència de diversos òrgans. La dieta saludable, l'activitat física regular, el manteniment d'un pes corporal normal i evitar el consum de tabac poden prevenir la diabetis tipus 2 o retardar la seva aparició.



Foto: Centre Cívic Can Folguera / L'Informatiu