
El Casal Popular de Santa Perpètua ha inaugurat el seu local, situat al carrer d’Enric Granados 21, en un acte que es va celebrar aquest dissabte 22 d’octubre. Després de més de dos anys treballant en el projecte, el col·lectiu finalment ja disposa de seu.
Aquest centre “vol ser un espai obert de lluita, de trobada i compromís que vetlla per la transformació social i pel patrimoni cultural i natural”, segons van anunciar els seus promotors durant la inauguració. Sota el lema Avui serà un dia que durarà anys, el Casal va obrir les seves portes amb una amplia programació que es va desenvolupar durant tot el dia. Segons l'organització, unes 150 persones van passar pel Casal que ha iniciat una recollida de propostes d'activitats, tallers i espectacles per programar en aquest nou espai. Una de les portaveus, Marta Pagés, va explicar que "hem d'omplir el Casal de vida, d'actes a fer, d'activitats i per això també us necessitem i us volem al nostre costat". També va manifestar que "no tenim nom, i volem tenir-ne un" i va animar als assistents a participar amb propostes.
Pagés, que va donar lectura a un text del grup promotor del Casal, va afirmar que han treballat per "construir un espai autogestionat i autofinançat, on promoure l'intercanvi d'idees i l'enriquiment social i cultural". També va recordar les activitats que han portat a terme per recollir fons que han tingut una molt bona resposta ciutadana com la calçotada, el quinto, la revetlla de Sant Joan o la castanyada i va donar les gràcies a "aquells col·lectius que han apostat per l'oci alternatiu, per teixir aliances i per treballar colze a colze". El Casal ha donat suport a la lluita de les Ampas en defensa de l'escola pública, la plataforma de la R3, la Brigada Vallesana a Idomeni o l'oposició veïnal a la instal·lació d'antenes de telefonia mòbil.
El nou equipament disposa de dues sales, una més gran per a activitats polivalents i una de dimensions més reduïdes per a reunions i activitats de petit format. El col·lectiu ha anunciat que a partir de novembre hi haurà una petita programació estable fins a final d’any i que la intenció és obrir un cop per setmana durant aquests primers mesos.
Foto: Un espectacle de màgia va ser una de les activitats programades durant la inauguració del Casal Popular / L'Informatiu