
El Casal Popular de Santa Perpètua inicia l’any amb una nova programació estable. Aquest mes de gener sota el títol Obrim portes i fronteres, l’espai programa vuit activitats i ha anunciat que cada mes hi haurà un eix temàtic diferent. La programació es va iniciar el 8 de gener amb una tarda de jocs de taula i continua aquest divendres 13 amb una xerrada sobre el mite de l’acollida a l’Europa. Fortalesa: experiències a Grècia i Barcelona.
L’activitat començarà a les 19 hores. Diumenge 15, a les 12 hores, vermut musical amb el grup local Jordi Boys.
Tallers d’Arran
La programació continua el divendres 20 de gener amb dos tallers que organitza el col·lectiu Arran. Traiem les urpes al patriarcat és una activitat que començarà a les 18h amb uns tallers paral·lels no mixtes: per a les dones un taller d’autodefensa feminista i presentació del llibre ¿Estás segura? Autodefensa y las claves de la autèntica seguridad , a càrrec de Karin Konkle i per als homes un taller de “masculinitats i cultura de la violació” amb Amat Molero d’Ulleres per esquerrans. Un cop acabats els tallers i a partir de les 21h el Casal Popular estarà obert fins les 24h amb música, begudes i pintxos. Per participar dels tallers cal inscriure’s enviant un correu a
El Casal també explicarà el seu funcionament el diumenge 22 a partir de les 12 hores. La programació de gener finalitza amb la projecció del documental Astral (divendres 27, a les 19h) i el vermut amb Ferran Figueras que presentarà Un viatge en bicicleta pel Marroc, darrera experiència d’aquest perpetuenc. D’altra banda, el Casal Popular ha informat de l’horari estable d’obertura del local: els divendres de 18 a 24h i els diumenges de 11 a 14h
Es presenta un protocol contra agressions sexistes
La Comissió organitzadora de la Santa Moguda ha elaborat un protocol d’actuació contra les agressions sexistes a la festa que organitzen en el marc de la Festa Major d’Hivern. El document es farà públic el 14 de gener al Casal Popular a partir de les 12 hores. Segons expliquen des de la Santa Moguda, “durant la presentació s’explicaran les motivacions que han portat a elaborar-ho i el funcionament del mateix”. “Creiem que pot ser una eina útil per aconseguir tenir unes festes lliures de qualsevol tipus de discriminació”, expliquen.
Foto: Imatge de la inauguració del Casal Popular, que es troba situat al carrer d'Enric Granados / L'Informatiu