hola

El dispensari mèdic de Jalangbereh a Gàmbia ha rebut la visita del president de la República de Gàmbia, Adama Barrow. L’ONGD SPSolidària va construir fa vint anys aquest equipament sanitari que ja fa deu anys que forma part de la xarxa sanitària pública depenent del Ministeri de Salut. El juny d’aquest any va començar a funcionar l’ampliació d’aquest centre dedicada a maternitat i a infants. I és aquest el motiu de la visita de la màxima autoritat del país que va tenir lloc el 26 de novembre.

Aquest projecte de codesenvolupament, que ha rebut el nom de Centre Materno Infantil Tuntu Hydara, s’ha dut a terme gràcies al finançament de Lemmu Kafoo Gàmbia, l’associació de la contrapart amb la qual treballa SPSolidària i de l’Ajuntament de Santa Perpètua a través de la convocatòria de projectes de 2023. El projecte ha inclòs la formació de set dones de Jalangereh que com a auxiliars de matrones que estan fent la seva tasca a l’equipament i a les localitats del voltant. Des del centre es porta el control dels embarassos, es fomenta la lactància materna, i s’ofereix serveis bàsics de salut infantil, reproductiva, sexual i de prevenció. Aquest projecte segueix els ODS 3, 4, 5 i 10.

La presidenta d’SPSolidària, Lidia Aymerich, ha destacat la importància d’aquest centre que ha volgut visitar el president de la República de Gàmbia i ha subratllat “el gran treball que han fet els socis originaris de Jalanberegh que viuen al Vallès i a Gàmbia per oferir millores sanitàries de qualitat i una formació professionalitzadora a dones joves de la localitat”. L’ONGD ha recordat que el centre materno infantil homenatja Tuntu Hydara, un dels socis que va morir a Jalanberegh quan s’estava aixecant el nou edifici. Lemmu Kafoo Gàmbia ha informat a SPSolidària que el president de Gàmbia va quedar molt satisfet amb el bon funcionament que registra l’equipament sanitari i les bones valoracions de les usuàries.


Foto: Equip sanitari del centre / SPSolidària

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

Salut programa una xerrada per prevenir l’obesitat
13 Gen 2025 11:51 - RedaccióSalut programa una xerrada per prevenir l’obesitat

La Regidoria de Salut organitzarà el 15 de gener al CC Can Folguera a les 19 h la xerrada Per què [ ... ]

L’Escola la Florida acull aquest dimarts una nova donació de sang
13 Gen 2025 11:10 - RedaccióL’Escola la Florida acull aquest dimarts una nova donació de sang

Aquest dimarts 14 de gener, de 16 a 20 h, se celebrarà una nova jornada de donació de sang a l’Escola [ ... ]

La Xarxa de Centres Cívics recull un centenar de propostes durant la Central dels Reis
13 Gen 2025 09:04 - RedaccióLa Xarxa de Centres Cívics recull un centenar de propostes durant la Central dels Reis

La Xarxa de Centres Cívics Municipal de Santa Perpètua ha recollit més d’un centenar de propostes [ ... ]