hola

L'Ajuntament de Santa Perpètua està treballant perquè totes les famílies que han sol·licitat plaça d'escoles bressol municipal puguin matricular els seus infants. Des de la Regidoria d'Educació informen que les preinscripcions de lactants tenen totes places i també les d'Infantil 2, però que en el cas d'Infantil 1 hi ha nou sol·licituds més que places ofertades.

L'objectiu municipal és que cap família es quedi sense opcions encara que sigui en una escola no escollida en primer lloc. Tot i que les escoles bressol són municipals, l'Ajuntament ha subratllat que inspecció d'Ensenyament de la Generalitat ha d'aprovar la fórmula que està dissenyant per encabir tota la demanda.

Per nivells, hi ha hagut 11 sol·licituds per a les aules de lactants (2024), 73, per l'I1 (2023); i 50, per a I2 (2022). Cal tenir en compte que hi ha alumnes ja escolaritzats aquest curs i que aquests tenen la seva plaça ja assignada. Ahir es va fer el sorteig per al desempat de sol·licituds i el número ha estat el 9.

La regidora d'Educació, Ana Bajo, ha explicat que "estem treballant perquè totes les famílies que van fer la preinscripció tinguin plaça a les escoles bressol municipals". Totes tenen plaça assegurada però hi ha nou sol·licituds d'Infantil 1 que ara mateix quedarien fora i Bajo ha insistit que "l'objectiu actual és que totes puguin entrar en alguna de les tres escoles, tot i que no puc garantir-ho ara mateix al 100%".

Les inscripcions a les escoles bressol són fluctuants, segons expliquen les direccions dels centres, que argumenten que es donen casos en moltes ocasions que es fa la preinscripció però no s'arriba a matricular.

La Regidoria d’Educació recorda que els infants nascuts el 2022, que faran el curs d’infantil I2, poden assistir gratuïtament a l’escola bressol. Els serveis pels qual es paga un preu públic és l’acollida i el servei de menjador i/o berenar. Per al pagament d’aquests serveis els infants també podran acollir-se a la tarifació social. I en el cas de lactants i I1 hi ha possibilitats de tarifació social en l'escolarització i els serveis de menjador i d'acollida.

Els preus públics i la tarifació social es poden consultar a la pàgina web municipal. La matriculació es farà del 17 al 25 de juny a l'escola assignada. L'Ajuntament treballa per donar plaça a totes les sol·licituds. En I1 hi ha hagut nou preinscripcions més de l'oferta inicial.


Foto: Escola bressol L'Espiga / Josep Cano

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

Nou conveni de col·laboració entre els ajuntaments de Santa Perpètua i Polinyà i l'Associació de Voluntaris de Protecció Civil
03 febrer 2025 08:58 - RedaccióNou conveni de col·laboració entre els ajuntaments de Santa Perpètua i Polinyà i l'Associació de Voluntaris de Protecció Civil

Els ajuntaments de Santa Perpètua i de Polinyà i l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil [ ... ]

L'Ajuntament feminitzarà l'espai públic en el marc de la celebració del 8M
20 febrer 2025 08:48 - RedaccióL'Ajuntament feminitzarà l'espai públic en el marc de la celebració del 8M

L'Ajuntament de Santa Perpètua feminitzarà l'espai públic amb una de les accions de la campanya Cada [ ... ]

L’especial Informatiu del 20N tracta sobre els processos migratoris
22 Nov 2024 09:00 - RedaccióL’especial Informatiu del 20N tracta sobre els processos migratoris

Aquest divendres 22 de novembre presenten la novena edició especial Infància i Adolescència amb motiu [ ... ]