hola

Aquest mes de maig s’ha complert un any del vessament de 1.000 m3 d’oli vegetal a la riera Seca a causa d’una fuita d’un dipòsit de l’empresa Lípidos Santiga. El col·lapse a la sitja d’aquesta planta va vessar 800 metres cúbics d’oli de gira-sol i 200 m3 d’oli de palma L’Ajuntament de Santa Perpètua dona per tancat aquest episodi amb la instal·lació de piezòmetres (sondejos de petit diàmetre emprats per mesurar el nivell de l’aigua subterrània) al llarg de la riera per controlar possibles bosses d’oli que poguessin quedar al subsòl.

El Consistori perpetuenc va activar el Pla d’Emergències entre el 13 i el 26 de maig de 2023 a causa d’aquest vessament. El tinent d’alcaldia de Canvi Climàtic i Transició Energètica, Sergi Hernández, ha recordat que va ser un episodi que va suposar una crisi mediambiental i que es va posar en marxa “un operatiu sense precedents per minimitzar l’impacte ambiental” en el que van participar l’empresa Lípidos Santiga, ACA, Bombers, el Grup d’Estructures Col·lapsades de Bombers i els Agents de Defensa Forestal (ADF), juntament amb els ajuntaments de la Llagosta i de Santa Perpètua de Mogoda. Els treballs a la zona afectada amb bombes extractores i la construcció de dics per controlar l’abocament van evitar que el vessament d’oli arribés al riu Besòs. Sergi Hernández ha destacat “l’absoluta predisposició” de Lípidos Santiga per restaurar la zona i ha mostrat la seva satisfacció per la recuperació d’aquest espai natural.


Foto: El vessament d'oli vegetal va afectar a la riera Seca / L'Informatiu

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

Can Filuà tanca els contenidors d’envasos, orgànica i resta
28 Abr 2025 10:04 - RedaccióCan Filuà tanca els contenidors d’envasos, orgànica i resta

El barri de Can Filuà ha estrenat aquest dilluns el nou sistema de recollida de residus amb l’obertura [ ... ]

Millora la seguretat del trànsit a la rotonda de la plaça Terminal
31 Des 2024 09:18 - RedaccióMillora la seguretat del trànsit a la rotonda de la plaça Terminal

Amb la nova senyalització de la plaça Terminal han finalitzat les obres de canvi de prioritat de l’avinguda [ ... ]

Els contenidors de la Florida estrenaran el nou model i es tancaran la segona quinzena de març
11 Mar 2025 11:11 - RedaccióEls contenidors de la Florida estrenaran el nou model i es tancaran la segona quinzena de març

El nou sistema de recollida de residus amb contenidors intel·ligents es posarà en marxa durant la [ ... ]