hola

La Biblioteca Municipal de Santa Perpètua acull des de dilluns 8 de gener fins al 8 de febrer l’exposició itinerant de la Diputació de Barcelona “ReHabilitem”, que té com a objectiu sensibilitzar sobre els beneficis de la rehabilitació d’edificis i orientar la ciutadania i professionals en el procés rehabilitador.

La mostra consta de dos plafons que, de forma interactiva, donen resposta a les preguntes què és, per què i com rehabilitar, informen dels ajuts disponibles i posen èmfasi en l'oportunitat que representen els fons Next Generation. Amb informació clara, “ReHabilitem” ajuda a superar les barreres percebudes en relació a la burocràcia existent a l’hora d’implicar-se en un projecte de rehabilitació.

L’Ajuntament de Santa Perpètua explicarà a la ciutadania les funcions de la nova Oficina Local d’Habitatge i Rehabilitació, l’Àrea de Conservació i Rehabilitació (ACR) de Can Folguera i els ajuts municipals i europeus en matèria de rehabilitació i accessibilitat durant una jornada que tindrà lloc l’11 de gener a les 18.30 hores a la Biblioteca. L’acte coincidirà amb la inauguració de l’exposició ReHabilitem, organitzada per la Diputació de Barcelona.

L’acte d’inauguració comptarà amb l’assistència de l’alcaldessa, Isabel Garcia; el conseller comarcal delegat per a Transició Energètica i responsable del programa d’impuls a la presentació de sol·licituds d’ajudes als fons Next Generation, Andrés Medrano; la consellera comarcal, delegada per a temes d’Habitatge i i responsable comarcal de l’Oficina Comarcal de Rehabilitació d’Habitatges, Laura Navarro; i la diputada delegada d’Habitatge de la Diputació de Barcelona, Ana Maria Martínez. Posteriorment es farà la presentació de l’exposició ReHabilitem per part de David Mongil, Cap de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona, i a les 19 hores, es presentarà l’estratègia municipal en matèria de rehabilitació. El regidor d’Habitatge, Sergi Hernández, parlarà de subvencions municipals a la instal·lació d’ascensors i actuacions de millora de l’accessibilitat; la cap de la Unitat d’Habitatge, Glòria Almena, tractarà sobre l’Àrea de Conservació i Rehabilitació (ACR) al barri de Can Folguera Antic; i l’arquitecta comarcal Mireia Figueras presentarà els Programes 3 i 5 referents a les subvencions Next Generation. Per últim, a les 19.30 hores se celebrarà una taula informativa sobre els aspectes pràctics de la tramitació dels Next Generation i resolució de dubtes amb Eva Bonet, coordinadora de l’Oficina Tècnica de Rehabilitació de Catalunya del Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona; Víctor Forns, coordinador de l’Oficina Tècnica de Rehabilitació de Catalunya del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida; i Claudia Pecharroman, arquitecta de l’Oficina Tècnica de Rehabilitació del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya.


Foto: La mostra es pot visitar a la Biblioteca fins el 8 de febrer / L'Informatiu

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

El preu del lloguer es redueix un 6% a Santa Perpètua al segon trimestre de l’any
14 Nov 2024 11:18 - RedaccióEl preu del lloguer es redueix un 6% a Santa Perpètua al segon trimestre de l’any

El preu mitjà del lloguer a Santa Perpètua s’ha reduït en un 6% durant el segon trimestre de l’any [ ... ]

L'Aula del parc programa una desena de tallers durant el primer semestre de l'any 
11 febrer 2025 12:24 - RedaccióL'Aula del parc programa una desena de tallers durant el primer semestre de l'any 

L’Aula del parc arrenca una nova temporada el diumenge 23 de febrer amb el taller Juguem amb les renovables [ ... ]

El Pla Director de Cooperació es prorrogarà un any més
28 Nov 2024 09:59 - RedaccióEl Pla Director de Cooperació es prorrogarà un any més

El Pla Director de Cooperació 2018-2022 de l'Ajuntament de Santa Perpètua es prorrogarà un any més. [ ... ]