hola

El consum domèstic interanual d’aigua ha baixat a l’abril un 14% respecte el mateix mes de l’any 2022, segons va anunciar el Gerent de Concessions de CASSA, Joan Parte, durant la celebració del darrer Comitè de Seguiment de la Sequera, celebrat al maig. Així, l’abril es va tancar amb una dotació domèstica de 96 litres per habitant i dia respecte dels 111 registrats a l’abril de 2022. El regidor de Canvi Climàtic i Transició Energètica, Sergi Hernández, ha valorat positivament aquesta dada i ha agrait la col·laboració ciutadana per reduir el consum. “Els esforços estan donant fruits però tot i així no podem baixar la guàrdia i hem de continuar mesurant i optimitzant aquest recurs tan escàs”, ha afegit.

Durant la trobada, el Consistori va explicar que s’està treballant en un nou sistema de reutilització de l’aigua de la piscina amb la instal·lació de sis dipòsits d’un metre cúbic que permetran l’aprofitament de sis metres cúbics de les aigües de rebuig del procés de filtratge de la instal·lació. Aquesta aigua regenerada s’utilitzarà per regar la gespa del piscina i també d’altres espais públics. Aquesta és una de les actuacions que formen part del Pla d’Aigua Regenerada que està treballant el Consistori i que previsiblement disposarà d’un primer esborrany en un mes, segons es va apuntar al Comitè.

Sobre l’estat de la bassa del parc Central, el Comitè va informar que les tres bombes estaven en funcionament i que les analítiques sobre la qualitat de l’aigua realitzades per CASSA havien donat paràmetres correctes.
El Comitè també va valorar reduir les pressions nocturnes en els futurs estadis de sequera. D’aquesta manera, CASSA va apuntar que en cas de possibles talls de subministrament o restriccions de cabal, la reducció nocturna de la pressió evitaria el buidatge dels dipòsits i les artèries principals que podrien comportar problemes operatius, per una banda, i allargar els temps de posada novament en servei.

El Comitè de Sequera està presidit per l’alcaldessa, Isabel Garcia, i el regidor de Canvi Climàtic i Transició Energètica, Sergi Hernández, i format per personal tècnic municipal i de l’empresa CASSA. Santa Perpètua és un dels municipis que des del 6 de març està en fase d’excepcionalitat com a conseqüència de la sequera. Aquesta situació comporta diferents mesures de reducció d’aigua en usos agrícoles, industrials i la prohibició del reg de zones verdes i privades i de la neteja de carrers amb aigua potable, tret d’excepcions com la seguretat viària.


Foto: Bassa del parc Central / L'Informatiu

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

El podcast SPM és Voluntariat compleix un any
05 Des 2023 13:53 - RedaccióEl podcast SPM és Voluntariat compleix un any

El Punt de Voluntariat i la Regidoria de Comunicació de l’Ajuntament de Santa Perpètua continuen [ ... ]

Taller d’embolcall amb teles per tancar la temporada del’Aula del Parc
05 Des 2023 13:40 - RedaccióTaller d’embolcall amb teles per tancar la temporada del’Aula del Parc

L’Aula del parc clou la temporada el diumenge 10 de desembre amb el taller familiar Embolcalla amb [ ... ]

Entra en funcionament el nou dipòsit d'aigües de La Florida
04 Des 2023 12:36 - RedaccióEntra en funcionament el nou dipòsit d'aigües de La Florida

Els treballs per posar en marxa el nou dipòsit d’aigües de la Florida han finalitzat i després [ ... ]