hola


Les entitats de Santa Perpètua Espiral i Lodbrock van commemorar el dissabte 1 d’abril el dia Mundial de l’autisme amb una jornada esportiva inclusiva que va tenir lloc al pati de l’edifici de Serveis Educatius. La jornada va comptar amb la participació de moltes famílies que van realitzar entrenaments i partits de bàsquet gràcies a la participació de l’entitat Lodbrock. Des d’infants a adults van poder compartir una tarda al voltant del bàsquet i Espiral va oferir un berenar per a tothom. La voluntat d’ambdues entitats ha estat donar suport a la campanya de conscienciació i visibilització dels aspectes essencials que contribueixen a promoure la participació i la igualtat d'oportunitats de les persones autistes i les seves famílies apostant per l’esport inclusiu.

Durant l’acte, la presidenta de l’associació Espiral de Santa Perpètua, Maribel Medina, va donar lectura del manifest i en acabar, tots els assistents van fotografiar-se amb el símbol de l’infinit, símbol de l’autisme, com a part de la campanya a les xarxes socials.

El manifest expressava que "comprendre l’autisme i la seva diversitat és fonamental per fomentar la seva inclusió i accés als recursos adequats així com per garantir que les persones que ho pateixen siguin acceptades i valorades pel que són". El document indicava també que comprendre l’autisme significa lluitar activament contra els prejudicis i la discriminació que experimenten en totes les esferes de la vida.

La presidenta d’Espiral, Maribel Medina, va indicar durant l’activitat que enguany s’havia optat per donar difusió a la part inclusiva de l’esport i va agrair públicament la col·laboració de l’entitat Lodbrock. A més, Medina va recordar la necessitats que les persones amb autisme estiguin incloses a la nostra societat.

Per la seva part, un dels fundadors de Lodbrock Basketball, Giovani Lamota, va explicar que la participació va sobtar les dues entitats i va expressar que fer esport ajuda en el dia a dia i que estaven molt contents d’haver pogut participar "fent el que millor sabem fer, que és bàsquet" per commemorar el Dia Mundial de l’autisme.


Foto: Jornada esportiva inclusiva amb motiu del Dia Mundial de l'autisme / L'Informatiu
0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

Santa Perpètua commemora el Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional
01 Des 2023 09:22 - RedaccióSanta Perpètua commemora el Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional

L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda en col·laboració amb l’Escola Municipal de les Arts [ ... ]

Unes quaranta parades ompliran aquest dissabte la Fira de Nadal
01 Des 2023 09:20 - RedaccióUnes quaranta parades ompliran aquest dissabte la Fira de Nadal

Gairebé una quarantena de paradetes participaran aquest dissabte 2 de desembre a la Fira de Nadal de [ ... ]

L’Assemblea Fènix debat aquest divendres quines de les onze propostes volen dur a terme
01 Des 2023 09:31 - RedaccióL’Assemblea Fènix debat aquest divendres quines de les onze propostes volen dur a terme

Ja ha arribat el dia de l’assemblea Fènix. Aquest divendres 1 de desembre a les 18 hores a La Promo [ ... ]