hola

Avui 27 d'octubre és el Dia Nacional de la Conscienciació sobre el TDAH (Trastorn per Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat) i a Santa Perpètua ens solidaritzem. L'Ajuntament s'hi suma amb la col·locació a la façana de la Casa de la Vila d'un gran llaç taronja i també il·luminant la rotonda de la Font d'aquest mateix color.

Per la seva part les entitats locals Espiral Catalunya i l’AFA de l’Escola Santa Perpètua organitzen un berenar solidari i un conta contes inclusius. L’activitat s’iniciarà a les 16.45 hores i tindrà lloc a l’Escola Santa Perpètua. La sessió de contes anirà a càrrec de la narradora, bibliotecària escolar i mestra d’educació infantil, Mercè Martínez, d’Un Conte al Sac. L’activitat és gratuïta i oberta a tots els públics i edats.

"Amb aquesta activitat, les entitats volem fomentar, de manera lúdica; la inclusió, la conscienciació i l’empatia cap al món de la diversitat", ha explicat Espiral. L’entitat també ha assenyalat que la finalitat d’aquest dia és reduir l’estigma del TDAH i afavorir el reconeixement i la detecció precoç. Per la seva part, l’AFA de l’Escola Santa Perpètua ha detallat la importància de sensibilitzar la comunitat educativa, treballar per la inclusió, lluitar contra l’estigmatització i donar suport a les famílies i els infants que pateixen aquest o qualsevol altre tipus de trastorns.

La presidenta d'Espiral Catalunya, Maribel Medina, ha agraït a l'AFA de l'Escola Santa Perpètua aquesta col·laboració que permet arribar a la comunitat educativa en un dia tan especial per a la seva entitat. Medina ha recordat que es tracta d'un contacontes inclusiu i un berenar solidari que es farà a l'Escola Santa Perpètua.

De moment, ja s'han inscrit una norantena d'infants a través del formulari online que es va difondre fa uns dies per poder fer un càlcul de les persones que assistirien.

En el decurs de l'acte també es donarà lectura al manifest de la Federació Espanyola d'Associacions d'Ajuda al Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat, FEAADAH, sota l'eslògan El TDAH és per a tota la vida, segons ha remarcat Medina.

En aquest manifest es mostra la indignació de les entitats perquè afirmen que "Es nega l'existència, es nega la gravetat, es nega la formació dels professionals de la sanitati de l'educació, es nega una legislació que protegeixi a les persones amb TDAH, es neguenles ajudes que podrien facilitar a moltes famílies els suports psicopedagògics, es nega la cronicitat del TDAH". La federació afirma que aquestes negacions impedeixen que hi hagi un diagnòstic precoç i una intervenció personalitzada i multidisciplinari al llarg de la vida que no posi traves a les persones amb TDA. La presidenta d'Espiral Catalunya ha subratllat la necessitat d'un treball entre tot l'entorn de l'infant i tots en la mateixa línia per aconseguir dotar-lo d'eines que podrà utilitzar al llarg de tota la seva vida.

Maribel Medina ha afirmat que disposar una diagnosi en una persona canvia totalment la percepció del seu entorn i és quan comencen a no posar traves al seu desenvolupament que va a un ritme diferent del normatiu.

Segons la Federació Espanyola d'Associacions d'Ajuda al Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat, entre un 5 i un 7% de la població infantil té TDA i com que el TDA no es cura a mida que es fan grans són adults amb TDA. En el cas de població adulta, la xifra és desconeguda perquè falten molts diagnòstics. De fet Maribel Medina ha comentat que alguns adults saben que ho són quan es diagnostica un fill o una filla.

Foto: Llaç taronja a l'Ajuntament amb motiu del Dia de la Consciènciació sobre el TDAH / L'Informatiu

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

Política Lingüística convoca proves per l'obtenció de certificats de llengua catalana
15 Gen 2025 12:28 - RedaccióPolítica Lingüística convoca proves per l'obtenció de certificats de llengua catalana

El Departament de Política Lingüística ha convocat les proves per obtenir els certificats de llengua [ ... ]

L’Hospital de Mollet, reconegut com a Hospital Universitari de la UB
15 Gen 2025 11:39 - RedaccióL’Hospital de Mollet, reconegut com a Hospital Universitari de la UB

L’Hospital de Mollet ha estat declarat oficialment Hospital Universitari de la Universitat de Barcelona. [ ... ]

L’Informatiu i Ràdio Santa Perpètua opten als Premis de Comunicació Local
15 Gen 2025 11:09 - RedaccióL’Informatiu i Ràdio Santa Perpètua opten als Premis de Comunicació Local

L’Informatiu de Santa Perpètua, amb l’especial dedicat a la infància i adolescència, es presenta [ ... ]