
El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha realitzat aquest matí una visita institucional a l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda.
Després de signar el llibre d'honor, ha mantingut una trobada amb l'alcaldessa, Isabel Garcia. La primera edil ha traslladat al president diverses iniciatives com l’habitatge públic, la Llei de Barris, l’actualització del deute econòmic de la Generalitat amb l’Ajuntament i l’increment de la freqüència dels trens de la R8, entre d’altres temes.
L’alcaldessa li ha explicat que Santa Perpètua vol participar en el projecte de la Generalitat de Catalunya de promoció de 50.000 habitatges de lloguer social i per aquest motiu ha inscrit al Registre tres finques del Consorci Urbanístic de Can Filuà i li ha fet veure la problemàtica que "els actuals preus de compra i lloguer d'habitatge expulsen la ciutadania". També ha informat de la presentació de Can Folguera a la convocatòria de la Llei de Barris Verds amb un programa amb un pressupost de 9 milions d’euros i l’impuls de l’Àrea de Conservació i Rehabilitació de can Folguera. Isabel Garcia també ha informat al president del deute que manté la Generalitat amb l’Ajuntament per un import de dos milions d’euros pel finançament de les escoles bressol municipals. L'alcaldessa ha insistit que "els ajuntaments necessiten que s'acompleixi amb aquests deutes per poder tirar endavant tots els projectes municipals de servei a la ciutadania".
Un altre dels temes tractats ha estat l’increment de la freqüència dels trens de la R8 que uneix el Vallès oriental, Occidental i Baix Llobregat.. Actualment és d’un tren per hora i el consistori reclama un cada 30 minuts. L’alcaldessa considera que aquesta actuació és de baix valor econòmic i un alt valor social i ambiental i que es reduir el trànsit a l’AP7 i incrementar l’ús del transport ferroviari .L'alcaldessa li ha fet arribar aquesta demanda històrica al president i espera que els temes que ha plantejat a salvador Illa puguin anar avançant.
El president de la Generalitat també ha mantingut una breu trobada a la Sala de plens amb els representants de la Corporació local.
Després de la trobada, el president de la Generalitat, Salvador Illa, ha visitat la Comissaria dels Mossos d'Esquadra i s’ha desplaçat a l’empresa Alstom on s’ha presentat el primer dels deu trens elèctrics d'FGC que donaran servei a la connexió ràpida amb l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat.
Foto: Un moment de la trobada celebrada a l'Ajuntament / Josep Cano