Cs s'oposa a la implantació de la Zona de Baixes Emissions a Santa Perpètua


El portaveu del grup municipal de Cs, Kevin Romero, ha manifestat la seva oposició a la implantació de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) a Santa Perpètua de Mogoda. Romero va formular en la darrera sessió plenària de març diverses preguntes per aclarir els motius reals d'aquesta decisió i les seves conseqüències per als veïns. La formació en un comunicat assenyala que "el regidor responsable, Albert Bonas, va evitar respondre i va reaccionar amb supèrbia en comptes d'oferir explicacions".


Romero ha declarat que “el 90% de la contaminació de Santa Perpètua prové de l'autopista i no del trànsit local. Tot i això, el govern municipal ha optat per una mesura que afecta directament els veïns en el seu dia a dia, sense demostrar-ne l'efectivitat real” 

Romero també va qüestionar com s'ha justificat la despesa de més de 180.000 euros en la instal·lació de càmeres de vigilància, quin serà l'impacte econòmic en els residents i comerciants de la zona, i quines alternatives s'han valorat abans d'adoptar aquesta decisió. “Els veïns tenen dret a saber si el govern local ha estudiat opcions menys restrictives i si realment s'ha fet una anàlisi seriosa de com aquesta mesura millorarà la qualitat de l'aire,” ha insistit el portaveu. Romero també critica que des del govern "no s'han donat respostes concretes"i afegeix que "la transparència i el diàleg haurien de ser la base de qualsevol decisió que afecta tota la població, però el que hem vist al Ple ha estat just el contrari".

El portaveu de Ciutadans exigeix al govern municipal que reconsideri la implantació de la ZBE i que escolti els ciutadans abans de tirar endavant amb una mesura que “per la realitat del nostre municipi tindrà més perjudicis que beneficis”.



Foto: Una de les noves càmeres de vigilància de la Zona de Baixes Emissions / L'Informatiu