hola

Ajuntament de Santa Perpètua

L'Ajuntament de Santa Perpètua celebra aquest dissabte 13 de juny, el Ple de constitució del Consistori pel mandat 2015-2019. L'acte tindrà lloc a les 12 hores a la Sala de Plens. Els 21 regidors electes prendran possessió del càrrec. ICV i PSC han fet públic un acord per investir Isabel Garcia alcaldessa. Les eleccions municipals van deixar una Corporació formada per deu regidors d'ICV (Isabel Garcia, Joan Alcántara, Alberto Ortiz, Neus Garcia, Sandra Gómez, Julio Pérez, Marçal Solà, Ana Maria Bajo, Carmen Aguirre i Sergio Hernández), quatre d'ERC (Pol Altayó, Jordi Umbert, Montserrat Vinyallonga i Albert Bonàs), tres del PSC (Carmen Garrido, Antonio Egea i Víctor Rodríguez), dos de C's (Joan Albalat i Juan José Suárez), un de la CUP (Salvador Alemany) i un de la PCCA (Francesc Rodríguez).

El desenvolupament de la constitució de la nova Corporació està determinat per la Llei Orgànica de Règim Electoral General, que estableix que la sessió s'inicia amb la constitució de la mesa d'edat, formada pels electes de major i menor edat presents a l'acte i pel secretari de la Corporació. La mesa d'edat estarà formada M.Carmen Aguirre que actuarà com a presidenta al ser la regidora de major edat i per Marçal Solà, regidor de menor edat, a més del secretari de la Corporació, Francesc Consuegra. La mesa d'edat procedirà a la comprovació de credencials dels electes i, un cop verificades, declararà constituïda la corporació municipal. A continuació, el president de la mesa (el regidor de major edat) farà el seu parlament.

Tot seguit es procedirà a la presa de possessió del càrrec dels regidors i les regidores amb l'acte de jurament o promesa i quedarà constituïda la Corporació Local. Els portaveus de les diferents formacions polítiques prendran la paraula i posteriorment es procedirà a la votació de l'alcaldia, que es farà amb paperetes, en sobre tancat i en una urna, i per ordre alfabètic. L'elecció de l'alcalde o alcaldessa requereix majoria absoluta, però, si aquesta no es produeix a la votació, la llei determina que l'alcaldia correspondrà a la llista més votada. En aquest cas, l'acord d'investidura i govern entre ICV i PSC farà que Isabel Garcia sigui proclamada alcaldessa per majoria absoluta.

La sessió serà transmesa en directe per Ràdio Santa Perpètua (107FM) , també s'actualitzarà el portal web de l'Informatiu i a través del twitter de la publicació es podran conèixer les novetats de la investidura.

Foto: El Ple d'investidura tindrà lloc demà a les 12 hores a la Sala de Plens / L'Informatiu

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

Vox denuncia un acte vandàlic contra el portaveu del grup al que han pintat i punxat les rodes del cotxe
19 Des 2024 14:13 - RedaccióVox denuncia un acte vandàlic contra el portaveu del grup al que han pintat i punxat les rodes del cotxe

El grup municipal de VOX a Santa Perpètua de Mogoda ha denunciat "l'assenyalament" que ha patit el [ ... ]

Política
Santa Perpètua aprova un apartador ferroviari per disminuir el trànsit rodat de mercaderies al Vallès  
20 Des 2024 14:50 - RedaccióSanta Perpètua aprova un apartador ferroviari per disminuir el trànsit rodat de mercaderies al Vallès  

  El Ple va aprovar també l'Avanç de Modificació Puntual del Pla General Municipal d'Ordenació [ ... ]

Política
El Partit Popular demana diverses millores al correcan municipal
08 Gen 2025 13:49 - RedaccióEl Partit Popular demana diverses millores al correcan municipal

El PP ha demanat diverses millores en el correcan com nou enllumenat, la creació de zones d'ombra i [ ... ]

Política