hola

AlcaldessaActualitat - Actualitat

L'alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, ha reafirmat la seva innocencia i atribueix a una gestió erronia dels serveis jurídics i comptables de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) el cas de les assignacions econòmiques suposadament irregulars. Així es va manifestar ahir al vespre desprès de conèixer que la jutgesa de Sabadell que investiga el cas citarà a declarar com a imputats 40 alcaldes de poblacions adscrites a la FMC que haurien cobrat dietes suposadament irregulars entre el 2011 i el 2012. El jutjat ha començat a notificar les citacions encara que ahir al vespre l'alcaldessa de Santa Perpètua no l'habia rebut, segons va informar a L'Informatiu.

L'alcaldessa va reafirmar el seu compromís amb la transparència en la gestió dels recursos públics, i en el municipalisme com a eina per millorar la vida de les persones, sent l'administració més propera a la ciutadania. L'alcaldessa va mostrar la seva predisposició a col·laborar amb la justicia i desitja "aclarir aquest fet desagradableque el més aviat possible". Va afegir que confia en el sentit comú i que tot quedi reduit a un problema administratiu.

 L'alcaldessa insisteix que les retribucions que va percebre, un total de 236 euros mensuals des d'octubre de 2011 a desembre de 2012, responien a la seva responsabilitat i treball dins de l'executiva de la FMC. Isabel Garcia també ha demanat a la Federació que revisi tots els actes realitzats fins avui i es miri si tot està correcte i es faci una reorientació i reorganització de l'organisme per donar suport a petits i mitjans ajuntaments, administracions que no tenen tots els recursos que fan falta. L'alcaldessa anirà a declarar al setembre, segons ha informat.

A través d'un comunicat de premsa, la direcció nacional ha avançat que els quatre alcaldes d'ICV-EUiA imputats han posat tots els seus càrrecs a disposició de les assemblees locals i de la direcció nacional. La decisió es prendrà després d'haver escoltat les assemblees i a l'espera de la primera compareixença dels quatre davant dels jutjats. De la mateixa manera ICV ha expressat "la seva confiança en l'honestedat dels alcaldes i l'alcaldessa, i reitera elsuport a la bona feina realitzada en la seva tasca pública". També destaca "el compromís en el treball pels seus conciutadans tant en els ajuntaments com en la defensa delmunicipalisme".

ICV-EUiA recorda que un cop es van destapar les presumptes irregularitats van reclamar la destitució immediata del secretari general de la FMC, "qui havia de vetllar per la correcció del règim jurídic de les percepcions" i va instar l'executiva de la federació a assumir les possibles responsabilitats e aquest afer, garantint que l'actuació dels alcaldes havia estat ajustada a la legalitat. Un cop cessat el secretari general i nomenat el seu successor, els ecosocialistes li exigeixen que revisi immediatament totes les decisions que es van adoptar en aquesta qüestió.

Foto: imatge de l'alcaldessa de Santa Perpètua durant les seves declaracions a l'Informatiu / L'Informatiu

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

Santa Perpètua mostra la seva solidaritat amb les víctimes de la DANA
31 Oct 2024 11:31 - RedaccióSanta Perpètua mostra la seva solidaritat amb les víctimes de la DANA

El Ple de l'Ajuntament de Santa Perpètua va començar amb un minut de silenci en record de les víctimes [ ... ]

Política
La Corporació celebra aquesta tarda un Ple extraordinari sobre les ordenances fiscals
16 Oct 2024 09:45 - RedaccióLa Corporació celebra aquesta tarda un Ple extraordinari sobre les ordenances fiscals

La Corporació Local debat avui les ordenances fiscals de l'exercici 2025 en el decurs d'una sessió [ ... ]

Política
La candidatura de Nova Esquerra Nacional, amb la presència de Pol Altayó, opta a la direcció del partit
29 Nov 2024 14:38 - RedaccióLa candidatura de Nova Esquerra Nacional, amb la presència de Pol Altayó, opta a la direcció del partit

El perpetuenc i exregidor d'Esquerra Republicana a Santa Perpètua, Pol Altayó, forma part de la candidatura [ ... ]

Política