hola

Santa Perpètua ha tancat el mes de maig amb un total de 1.405 persones aturades i una taxa d’atur de l’11,14%, segons informa la Regidoria de Desenvolupament Local.

És una xifra lleugerament superior al valor català i més baixa que la taxa comarcal (11,32%). La xifra global d’atur s’ha reduït en 17 persones respecte al mes d’abril (-1,2%). És una reducció menor a la de l’any passat quan va ser d’un 2,3%. Però comparant-la amb fa un any, hi ha un centenar de perpetuencs menys desocupats. Aquesta ha estat la caiguda interanual més moderada des del febrer de 2014, segons Desenvolupament Local. Com ha passat en els darrers tres mesos, l’atur s’ha reduït al mes de maig amb més intensitat entre els homes (-2,5%), 14 homes aturats menys, mentre que l’atur femení només ha davallat en tres (-0,4%).

L’anàlisi que fa la Regidoria de Desenvolupament Local apunta que, per grups d’edat, la principal reducció del mes es produeix dins els joves (amb una reducció del 4%). Per contra, l’atur no davalla entre els aturats de més de 45 anys. Actualment són 759 les persones aturades al municipi d’aquesta franja. Pel que fa a perfils ocupacionals, aquest darrer mes, l’atur ha davallat principalment en perfils menys qualificats, i amb menor nivell formatiu.


Foto: Punt d'autoservei del SOC al Centre de Desenvolupament Local / Joel Mesas

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

Desenvolupament Local i Comerç reben 185.000 euros de nous ajuts de la Diputació
30 Maig 2023 13:55 - RedaccióDesenvolupament Local i Comerç reben 185.000 euros de nous ajuts de la Diputació

Les regidories de Desenvolupament Local i Comerç han rebut 185.000 euros de la Diputació de Barcelona [ ... ]

L'Institut Andreu Nin guanya la desena edició de l'ElectroCatFP
29 Maig 2023 10:53 - RedaccióL'Institut Andreu Nin guanya la desena edició de l'ElectroCatFP

L’Institut Andreu Nin d’El Vendrell es va proclamar dissabte 27 de maig guanyador de la desena edició [ ... ]

Nou equips posen a prova dissabte els seus prototips de vehicles elèctrics al Recinte Firal
26 Maig 2023 10:06 - RedaccióNou equips posen a prova dissabte els seus prototips de vehicles elèctrics al Recinte Firal

El Recinte Firal de Santa Perpètua acull aquest dissabte 27 de maig la desena edició de l’ElectroCatFP, [ ... ]