hola

La Regidoria de Desenvolupament Local prepara el programa 5.000 km electric experience, una experiència pilot en mobilitat elèctrica que oferirà la possibilitat que la ciutadania i les empreses interessades puguin provar un vehicle elèctric durant uns dies.

L’objectiu és sensibilitzar la població sobre els avantatges que suposen aquest tipus de vehicles com ara l’estalvi econòmic, la comoditat, la reducció de soroll i la disminució de les emissions. El programa s’emmarca en el projecte Vehicle elèctric i mobilitat sostenible a la Riera de Caldes.

La Regidoria ha assenyalat que està cercant empreses que vulguin participar en aquesta prova pilot cedint vehicles. “Facilitarem als fabricants i als concessionaris de vehicles elèctrics que potencials clients coneguin els vehicles que ofereixen i els avantatges de conduir-los”, ha detallat.

 

L’Ajuntament seleccionarà per­sones i empreses candidates per utilitzar aquests vehicles elèctrics en cessió que siguin representatives de les diferents situacions de mobilitat que es viuen a l’àmbit de la Riera de Caldes i els diferents tipus de vehicles (lleugers, turismes, industrials,...) que hi ha disponibles i siguin adequats. “Necessitarem persones i empreses que contribueixin a viure i donar a conèixer què suposa la mobilitat elèctrica”, ha afegit. Els participants podran utilitzar durant uns dies en els seus trajectes o en les seves tasques habituals aquests vehicles que seran monitoritzats, agafant tota una sèrie de dades sobre el seu comportament. El programa també vol donar un valor al parc de vehicles elèctrics i sostenibles ja existents. Per aquesta raó, es crearà un cens de vehicles elèctrics, i de les persones usuàries dels mateixos, per fer-los partícips de les activitats municipals i compartir la seva experiència de mobilitat sostenible.

 

Representació municipal a la Setmana del Vehicle Elèctric

 

D'altra banda, Santa Perpètua tindrà presència a la Setmana del Vehicle Elèctric de Catalunya, que tindrà lloc del 12 al 17 d’abril al Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa. Per una banda, el Consistori oferirà una ponència sobre la formació professional i el vehicle elèctric el dijous 14 de març, mentre que, per l’altra, Santa Perpètua aportarà un audiovisual sobre el projecte municipal a l’exposició sobre aquests vehicles que es presentarà durant la Setmana. 


Foto: Vehicle elèctric al Camí de la Granja / Desenvolupament Local 

 

 

 

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

Santa Perpètua encadena el quart mes consecutiu de reducció de l'atur
08 Jun 2023 13:52 - RedaccióSanta Perpètua encadena el quart mes consecutiu de reducció de l'atur

El mes de maig ha tancat amb un total de 1.205 persones en situació d’atur a Santa Perpètua de Mogoda. [ ... ]

Desenvolupament Local i Comerç reben 185.000 euros de nous ajuts de la Diputació
30 Maig 2023 13:55 - RedaccióDesenvolupament Local i Comerç reben 185.000 euros de nous ajuts de la Diputació

Les regidories de Desenvolupament Local i Comerç han rebut 185.000 euros de la Diputació de Barcelona [ ... ]

L'Institut Andreu Nin guanya la desena edició de l'ElectroCatFP
29 Maig 2023 10:53 - RedaccióL'Institut Andreu Nin guanya la desena edició de l'ElectroCatFP

L’Institut Andreu Nin d’El Vendrell es va proclamar dissabte 27 de maig guanyador de la desena edició [ ... ]