hola

L’Ajuntament ha signat un conveni amb l’empresa Vector Energy, que durà a terme una prova pilot a la instal·lació d’energia renovable que s’ubicarà al Centre de Futbol Municipal. L’empresa, situada al polígon de Les Pereres, instal·larà unes bateries amb un innovador sistema per emmagatzemar i controlar l’energia que produeixi la instal·lació fotovoltaica. L’alcaldessa, Isabel Garcia, i l’administrador de Vector Energy, Iván Olivares, van signar l’acord el 27 de setembre en un acte a l’Ajuntament que també va comptar amb el regidor de Canvi Climàtic i Transició Energètica, Sergi Hernández; la regidora de Desenvolupament Local, Laura Oliver; i el president de la UCF Santa Perpètua, Francisco Torres.

El regidor de Canvi Climàtic ha explicat que Vector Energy “comparteix objectius de desenvolupament sostenible amb l’Ajuntament i ens va proposar dur a terme una prova pilot d’un nou sistema d’emmagatzematge que han dissenyat a un equipament municipal”. Sergi Hernández ha considerat que “la generació d’energia fotovoltaica no sempre coincideix amb el moment del consum i és fonamental comptar amb sistemes d’emmagatzematge que permetin consumir-la quan es necessita” i ha afegit que “vam pensar en els camps de futbol, amb ús majoritàriament de tarda-nit, entre setmana, que demana con­sum elèctric en moments en què no hi ha producció”.

L’administrador de Vector Energy, Iván Olivares, va valorar l’interès de l’Ajuntament per les energies renovables i va detallar la importància de l’arrel de l’empresa amb el territori. “És bonic que el primer equip de les noves bateries surti de la fàbrica i s’instal·li a Santa Perpètua”, va afirmar.

Per la seva part, el president de la UCF es va mostrar agraït amb la iniciativa i va destacar que a més de l’estalvi energètic “es farà difusió i sensibilització de l’energia renovable a les 500 famílies de club”.


Foto: Representants de l'Ajuntament, de la UCF i de l'empresa / L'Informatiu

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

El SOC atorga una subvenció de 330.000 euros per a noves accions d'ocupació i de formació
15 Gen 2025 13:03 - RedaccióEl SOC atorga una subvenció de 330.000 euros per a noves accions d'ocupació i de formació

Més de 120 persones es podran beneficiar dels nous programes de formació i ocupació que durà a terme [ ... ]

El Club de la Feina va rebre 735 visites durant l’any 2024
13 Gen 2025 11:56 - RedaccióEl Club de la Feina va rebre 735 visites durant l’any 2024

El Club de la Feina va rebre un total de 735 visites durant l’any 2024 per part de 116 persones usuàries, [ ... ]

Dhivers guanya el premi local del Concurs d'Aparadors
13 Gen 2025 08:50 - RedaccióDhivers guanya el premi local del Concurs d'Aparadors

Dhivers Art Floral i Black Imperial Salon són els guanyadors del Concurs d'Aparadors en les categories [ ... ]