hola

La Sala Llançadora és la nova sala d'exposicions del Museu del Treball i la Indústria Viva (MTIV) que s'ha inaugurat aquesta Festa Major d'Hivern amb la mostra El conreu dels cereals. Treball i memòria en diàleg. Durant aquest cap de setmana ja l'han vist 148 persones.

Aquesta exposició és el resultat d’unes sessions col·laboratives, en les quals, gràcies a la participació ciutadana, s’ha posat en relleu la importància de les feines, les eines i les vivències relacionades amb el camp, concretament, amb el conreu dels cereals i la pagesia. Una seixantena de persones va participar durant la tardor en aquest projecte per recuperar la memòria històrica a través de converses endegat pel MTIV.

L’objectiu del projecte és aportar valor històric, humanitat i memòria a l’exposició, donant veu a altres realitats diverses, sovint no recollides a llibres o altres escrits, a més de donar continuïtat a la patrimonialització de les eines i les feines del camp.

La regidora de Cultura, Tamar Zamora, ha explicat que s'ha posat nom d'ofici de dona aquesta nova sala d'exposicions del MTIV que acollirà mostres temporals. Zamora ha matisat que aquest és un espai reformulat de l'antic centre cívic El Vapor.

L'edil ha destacat que "aquesta primera exposició ha sorgit de les converses amb persones que recordaven com era la Santa Perpètua de 2.500 habitants" i que "recull objectes donats per persones de la localitat".

De moment, en aquesta nova Sala Llançadora aquest 2025 es podrà veure l'exposició actual El conreu dels cereals. Treball i memòria en diàleg, però ja s'estan preparant una de feminismes, una de cartells de Festa Major de Santa Perpètua i una per reconèixer el músic perpetuenc Ferran Sala, que s'està treballant conjuntament amb l'entitat Cercle de Recerques i Estudis Mogoda (CREM). Tamar Zamora ha informat que s'està treballant amb la família Sala i amb l'arxiu per preparar dues d'aquestes quatre mostres temporals de 2025.

D'altra banda, el MTIV va organitzar una visita guiada El fil invisible. Les dones al Tèxtil coincidint amb el Dia Internacional de les Dones que va arreplegar 57 persones. I pel que fa al primer taller del cicle de LAB Oficis, una sèrie de tallers centrats a recuperar oficis i feines que a poc a poc estan desapareixent, 25 persones en van prendre-hi part.

L'exposició El conreu dels cereals. Treball i memòria en diàleg es pot veure a la Sala Llançadora del Vapor fins al 18 de maig de dimecres a divendres de 17 a 20 h, dissabtes d'11 a 14 h i de 17 a 20 h i diumenges d'11 a 14 h.


Foto: La mostra es podrà visitar fins el 18 de maig / Josep Cano

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

El grup Paranys (Sant Joan de Vilatorrada), Premi Espectador de la Mostra de Teatre
24 Mar 2025 12:22 - RedaccióEl grup Paranys (Sant Joan de Vilatorrada), Premi Espectador de la Mostra de Teatre

La Mostra de Teatre de Santa Perpètua va cloure dissabte 22 de març amb les entrades exhaurides per [ ... ]

Cultura
El Centro Cultural Andaluz celebra aquest dissabte el festival flamenc
13 Des 2024 08:58 - RedaccióEl Centro Cultural Andaluz celebra aquest dissabte el festival flamenc

El Centro Cultural Andaluz organitza el festival flamenc nadalenc el dissabte 14 de desembre a partir [ ... ]

Cultura
El CREM ha celebrat els seus vint anys a ritme de música gospel
04 Abr 2025 09:02 - RedaccióEl CREM ha celebrat els seus vint anys a ritme de música gospel

El Cercle de Recerques i Estudis Mogoda (CREM) ha celebrat els seus vint anys d’història amb un concert [ ... ]

Cultura