hola

Les obres d’urbanització de l’entorn del Vapor han començat. L’Ajuntament ha adjudicar el projecte a l’empresa Construccions Fertres SL per un import de 451.532,60 euros. El període de durada dels treballs és de dos mesos i s’estima que el projecte estigui acabat a finals de novembre. L’actuació pretén crear un nou espai públic i de vianants que configuri una gran plaça d’accés al recinte del Vapor alhora que també es pretén restaurar el jardí històric intern que formarà part dels espais adscrits al Museu del Treball i la Indústria Viva (MTIV) i al centre cívic.

L’alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, i membres de l’equip de govern han visitat avui 7 d’octubre la nau alta del Vapor, rehabilitada recentment. La primera edil va assenyalar que “ara manca el projecte de museïtzació per omplir-lo de contingut”. Sobre la nova plaça del 8 de Març i la restauració de l’exterior del Vapor, l’alcaldessa va destacar que “connectarà el barri de la Creueta i el nucli antic” i esdevindrà “un nou espai de lleure, cultura i del treball de la història de moltes dones”.

La urbanització de l’entorn del Vapor respon a tres objectius principals. El primer és generar un nou espai públic com la nova plaça 8 de Març que doni accés a la planta baixa del museu, és a dir, a la sala polivalent, i que aporti a la ciutat un nou espai exterior on poder realitzar activitats a l’aire lliure i que complementa perfectament les activitats a dur a terme a la sala polivalent. El segon objectiu és obrir aquest nou espai al carrer de Martí Costa per tal de donar amplitud i generar unes noves connexions visuals i el tercer, i darrer, posar en relleu i revaloritzar el nou jardí interior del museu per tal d’aportar aquest espai exterior per futures activitats i/o exposicions.

La urbanització inclou un monument en homenatge a la dona treballadora que es realitzarà amb dotze columnes que s’han restaurat del Vapor Aranyó. El projecte d’urbanització de l’entorn del Vapor entre l’avinguda de Santiga i els car­rers de Martí Costa, d’Ignasi Iglesias i d’Enric Granados va ser redactat per l’empresa Col·lectiu Brusi SLP.

 

Foto: L'alcaldessa i membres de l'equip de govern durant la seva visita / L'Informatiu

0
0
0
s2sdefault

Altres notícies

Santiga s'omple per la festivitat de Santa Prisca
20 Gen 2025 09:11 - RedaccióSantiga s'omple per la festivitat de Santa Prisca

L’Associació d'Amics de Santiga va celebrar dissabte 18 de gener la Festa de Santa Prisca amb una [ ... ]

Cultura
El Refugi penjarà la seva Postal a ritme de l’EMA
20 Des 2024 09:20 - RedaccióEl Refugi penjarà la seva Postal a ritme de l’EMA

El Centre d’Esplai El Refugi penjarà la seva tradicional Postal de Nadal aquest dissabte 21 de dese­mbre [ ... ]

Cultura
Amics de Santiga celebra 40 anys amb un espectacle en el marc de Concerts de Tardor
08 Nov 2024 11:45 - RedaccióAmics de Santiga celebra 40 anys amb un espectacle en el marc de Concerts de Tardor

L’acta fundacional de l’Associació d’Amics de Santiga està datada el 27 d’octubre de 1984, [ ... ]

Cultura